• HACER FILTRO DE AGUA

4M Ref. 4M3281 Peso: 200 gr
    No disponible
    14,95 €
  • Descripción

Ciencia verde, energías limpias, ecología, ésa es la función de la línea Green Science de 4M. Con este kit podrás fabricar un filtro de agua para depurar y hasta desalinizarla!. Concienciar a los niñ@s en el cuidado de nuestro planeta es el objetivo final de una serie de juegos de ciencia con el lazo común de respetar nuestro planeta reciclando y/o generando alternativas verdes de producción de energía. A partir de 8 años.

Learn the science of cleaning and reusing dirty water by conducting interesting experiments. Build your own water filtration and desalination plant at your table top, disinfect water with solar power, and more! Filters have a huge range of uses at home and in industry. At home we use filter paper for filtering coffee grains, and active carbon granules for filtering water, where they remove chlorine and other chemicals from tap water. Filter paper and active carbon are used in machines to clean water, fuel, oil and air before they are needed, and in gas masks to remove dust and dangerous gases from air. This kit contains great experiments that teach children and teachers alike the importance of cleaning and reusing water. Our children are the future and with educational projects like this, they will grow to respect and protect our environment. And besides, it’s fun to do!. From 8 ages & up.

Acepto